Generelt
Når du handler på Energi-plus.dk, så vil du efter du har foretaget dit køb, modtage en ordrebekræftelse pr. mail. Husk at tjekke at ordrebekræftelse stemmer overens med de valgte produkter, som du har ønsket, samt at dine personlige oplysninger er korrekte.
Vi gør vores ypperste på at ekspederer din ordre så hurtigt som muligt.
Priser
Alle priserne på hjemmesiden står i valutaen danske kroner og det er inkl 25% moms.
Priserne er desuden ekskl. fragtomkostninger.
OBS: Vi oplever generelt længere leveringstider, restordre og ændringer i vores udsalgapriser på flere af vores produkter. Dette er i takt med den usikre forsyningssituation og grundet krigen i Europa. Det betyder for dig som kunde i vores webshop at den oplyste pris er med forbehold.
Sådan betaler du
Når du handler på Energi-plus.dk, så kan du betale med følgende kort:
Dankort, Visa, Electron, American Express, Mastercard, Maestro og JCB eller via bankoverførsel.
Beløbet hæves først på dit kort, når vi afsender varerne fra vores lager, og der bliver aldrig trukket et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Hvis du betaler via bankoverførsel, skal du være opmærksom på, at beløbet bedes overført til Nordea, reg. nr. 2186, kontonr. 7562663244.
Levering
Vi leverer via Post Danmark eller anden fragtmand inden for 48 timer, såfremt varen ikke er i restordre. Hvis du bestiller efter torsdag kl. 14, får du dine varer den efterfølgende uge på grund af weekend.
Du kan også selv hente dine varer hos Energi-plus.dk. Dette skal dog aftales på forhånd, og der pålægges et ekspeditionsgebyr på 50,- kr. nede i butikken.
OBS: Vi oplever generelt længere leveringstider, restordre og ændringer i vores udsalgapriser på flere af vores produkter. Dette er i takt med den usikre forsyningssituation og grundet krigen i Europa. Det betyder for dig som kunde i vores webshop at den oplyste pris er med forbehold.
Hvis ikke du er hjemme
Hvis varerne bliver afsendt via Post Danmark, og du ikke selv kan modtage pakken, vil Post Danmark lægge en seddel om, at pakken kan afhentes på nærmeste posthus.
Hvis varerne bliver sendt via anden fragtmand, så kan du tilføje i bemærkninger, hvor dine respektive produkter skal stilles på din ejendom. Derudover kan du også notere i bemærkninger, at du gerne vil modtage en opringning en 1 time før, at fragtmanden ankommer, så du på den måde har mulighed for at klargøre modtagelsen af varen.
Obs: Hvis du som kunde giver den pågældende fragtmand tilladelse til at varerne må stilles uden din tilstedeværelse på din ejendom, overgår risikoen til dig, når varen er sat det aftalte sted.
Vi opfordrer til at tjekke pakken for skader ved levering.
Fragtpriser
Hvis du bestiller for under 3.998,- kr., koster det 70,- kr. at få leveret dine varer.
Hvis du bestiller for over 3.998,- kr., leverer vi fragtfrit.
Fortrydelsesret
Når du handler hos Energi-plus.dk, har du altid 14 dages fortrydelsesret. Fristen regnes fra den dag du modtager varerne. Hvis du har bestilt flere forskellige varer eller kompententer, som leveres på forskellige tidspunkter, så gælder fortrydelsesretten, når det sidste produkt er ankommet til din bopæl.
Såfremt du har modtaget din vare, og hermed ønsker at fortryde dit køb, skal du give os besked om, at du har fortrudt, inden for de 14 dage. Dette sker ved at sende en mail til Hej@energi-plus.dk, hvor du gør opmærksom på, at du øsnker at gøre brug af din fortrydelsesret. Derudover kan du også benytte fortrydelsesformularen, som er tilsendt med din ordrebekræftelse.
Vær opmærksom på, at du ikke kan nægte at modtage dine produkter den dag de bliver leveret, uden at have gjort de overstående hændelser først. Derudover skal man som kunde være opmærksom på, at vi ikke tager print retur, hvis emballage eller andet er brudt.
Sådan returnerer du en vare
Hvis du fortryder dit køb, skal du sende varen tilbage til os. Det skal du gøre "uden unødig forsinkelse", dvs. så hurtigt som muligt og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Ifølge lovgivningen skal du betale udgifterne til fragt i forbindelse med tilbageleveringen, og det er dit ansvar, at de respektive produkter er pakket forsvarligt ind under leveringen. Det er hermed også dit ansvar og dig der bærer risikoen for produkter fra det tidspunkt de bliver afhentet hos dig, til de er på vores lager igen.
Varens stand, når du sender den retur
Forbrugeraftaleloven giver dig som forbruger ret til at prøve en vare, du har købt på nettet, på samme måde, som du ville prøve den i en fysisk butik.
Det vil sige, at du kun hæfter for en forringelse af varens værdi, som skyldes, at du har håndteret den på en anden måde, end hvad der ville være nødvendigt for at finde ud af, hvad det er for en vare, hvad dens egenskaber er, og hvordan den fungerer.
Hvis varen er afprøvet på en måde, som går ud over det, så anser vi den for at være brugt. Det betyder, at du kun får en del eller ingenting af købssummen retur, hvis du fortryder købet, afhængig af varens handelsmæssige værdi og stand.
Hvis du fortryder et køb eller vil returnere produkterne skal disse sendes til følgende:
Virksomhed: Energi-plus.dk
Adresse: Bakkegårdsvej 63
Postnummer: 4100 Ringsted
Du kan også fortryde dit køb ved at give os tydelig meddelelse, om det og aflevere den personligt på ovenstående adresse, dog kun efter at have aftalt det med en ledende ansat på forhånd. Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, når du returnerer en vare.
Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købeloven gælder for alle reklamationer, der måtte være i forbindelse med køb på Energi-plus.dk.
Hvis reklamationen er berettiget, kan du få varen repareret eller byttet, eller du kan få pengene retur eller et afslag i prisen. Det afhænger af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget, at der er en mangel ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder, efter at du har konstateret manglen, anses reklamationen altid for at være rettidig.
Vi opfordrer dig til at undersøge din vare for mangler, straks efter (straks efter = samme dag) du har modtaget dem, og hvis du opdager noget, så giv os besked hurtigst muligt. Hvis opdagelse af mangler opstår, skal der vedlægges en beskrivelse af disse, samt ordrebekræftelsen og tilhørende billeder. Derudover kan du med fordel indtaste dit registrerings- og kontonummer. På den måde har vi alle forudsætningerne, for at behandle din sag så hurtigt som muligt.
Hvis produkterne er beskadige og reklamationen er godkendt, sendes disse til følgende:
Virksomhed: Energi-plus.dk/Gyrstinge VVS A/S
Adresse: Bakkegårdsvej 63
Postnummer: 4100 Ringsted
Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lign. og husk, at varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Såfremt du ønsker din fragtomkostninger for returnering dækket, skal disse kunne dokumenteres og skal sendes til os pr. mail.
"Gør det selv”-løsninger
Når du handler online med Energi-plus.dk, køber du en "gør det selv"-løsning, hvor du selv udskifter reservedelen eller monterer anlægget. Du er altså installatøren og Energi-plus.dk er leverandøren af de respektive produkter og komponenter, du har købt og betalt for.
Det skal dertil også siges, at Energi-plus.dk ikke kan blive holdt til ansvar for eventuelle følgeomkostninger- og eller skader der måtte være i forbindelse med egen foretagelse af udskiftning/installation på din ejendom.
Lad Energi-plus.dk klare arbejdet og hjælpe dig.
Hvis du ikke er bedste venner med værktøj generelt, kan Energi-plus.dk hjælpe dig. Vi har over 35 års erfaring med installation og servicering af varmeanlæg samt VVS-opgaver af enhver art. Det eneste du skal foretage dig er, at skrive eller ringe til os og give besked på din ønsker og behov. Herefter, når vi i samarbejde har fundet den bedste og mest optimale løsning, så kan du på vores hjemmeside betale det ekstra gebyr der bliver pålagt.
Obs: Det enkelte gebyr variere fra opgave til opgave og har ingen fast rate.
Hvis du vil klage over dit køb
Hvis du vil klage over dit køb, skal du først rette henvendelse til Energi-plus.dk og forklare, hvorfor du er utilfreds. Du kontakter os ved at skrive en mail til Hej@energi-plus.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du vælge at indgive en klage til det relevante nævn på området, hvis betingelserne for det er opfyldt.
Personlige oplysninger
Når du handler med Energi-plus.dk, er det nødvendigt, at du oplyser os om; navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Vi bruger udelukkende oplysningerne til at behandle din ordre. De bliver gemt i fem år og slettes derefter. Ingen af dem bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjepart.
Det er direktøren og de administrative medarbejdere hos Energi-plus.dk, der har adgang til dine personlige oplysninger, og det er ligeledes direktøren i virksomheden, der er dataansvarlig.
Du har ret til at få indsigt i hvilke oplysninger, vi har registreret om dig, og du har også ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Det er en ret, du har i følge Persondataloven. Hvis du vil have indsigt og/eller gøre indsigelse, kan du skrive en mail til os på Hej@energi-plus.dk.
Opfyldelse af energistyrelsens lovkrav
Energi-plus.dk opfylder alle lovpligtige krav fra energistyrelsen, om hvad en varmepumpe skal kunne og indeholde. Du kan se hele energistyrelsens lovkrav her. Der sættes en stor dyd i at opfylde alle de respektive lovkrav, så du og din ejendom er i sikre hænder, og at jobbet og produktet er så optimalt som muligt.